Nu we allemaal voorzien zijn van mobiele telefoons en internet, lijkt de bereikbaarheid soms slechter dan ooit. Op steeds meer websites vind je geen telefoonnummer meer, alleen een “contactformulier’. De rotzakken. Voordat zo’n mailtje gelezen en beantwoord is, áls je al antwoord krijgt, ben je al snel een paar dagen verder. “Wij doen ons uiterste best onze service zo optimaal mogelijk te houden’, kwijlt de automatische piloot dan.
Deze stroperige manier van contact tref je ook aan bij drukbezette managers. Je belt tot je een ons weegt, maar ze zitten altijd in vergadering. “Stuur anders een e-mailtje’, roept de telefoniste dan blij. Met die vorm van schijncontact is zij overal vanaf en ben jij vakkundig het bos ingestuurd.
Ook het nut van mobiele telefoons is beperkt. “Ik zit nu in vergadering’, fluistert de desbetreffende persoon, die onder tafel misschien het bellende nummer niet goed zag. “Belt u vanmiddag maar even terug’. Dat doen we, om vervolgens consequent de voicemail te krijgen. Want nu ziet de gewenste persoon het nummer wel goed.
Zelf pak ik dat anders aan. Geen mobiel, geen voicemail, ik bel gewoon terug naar het nummer op de nummermelder.
Het lijkt me ook voor de beller een verademing: wel of geen contact, maar nooit schijncontact.
Leave A Comment