Een nep-ING stuurt momenteel e-mails rond, waarin je als rekeninghouder opgeroepen wordt naar een bepaalde website te gaan. Zodat ze fijn je rekening kunnen plunderen. De tekst is erg overtuigend: “We raden u aan enkele minuten duren om uw account, het niet om dit zal leiden om rekening te houden vergrendeld update.’
Nu kun je veel verwachten van de ING, maar zo’n tekst krijgt zelfs deze bank niet voor elkaar. Een tijdje terug kreeg ik als trouwe klant, die nog nooit een cent rood heeft gestaan, een botte afwijzing op een aanvraag voor een creditcard. “Gezien de aard van uw bedrijf”‘, stond er in correct Nederlands. Een paar weken later vroeg ik een gewone betaalpas aan; dat bleek ook al te moeilijk. Ergens in de administratieve molen verdween het pasje, de aanvraag, de bevestiging, alles.
Is die kromme mail toch niet van de ING zelf, begin je je af te vragen. Misschien zijn de topbonussen zo uit de hand gelopen, dat al het personeel is weggesnoeid. “Laten we voortaan Polen van de bouw plukken, of Roemenen van het aardbeiveld, om de correspondentie met de rekeninghouders te verzorgen. Dat is kassa!’, werd er aan de vergadertafel geroepen.
Waarop wij, rekeninghouders, mails als deze kregen toegestuurd: “Let op, als we niet ontvangen op passende wijze rekening controle binnen 24 uur, dan zullen we deze bankrekening op zich zal nemen is frauduleus en zal worden geschorst.’
Lang leve de (nep)ING.
Leave A Comment